The article has been added successfully.
73 more products in this categoryShow more products in this category
Please notify me as soon as the item is available for delivery again.
RRP* €24.99 from €17.99
saved 28 %

incl. 19% VAT, plus €4.49 shipping costs

Choose variant
    • In stock, delivery time 1-3 days

20118953
Barbieri NXT TPU Tube 28"
Barbieri NXT is an extra-light bicycle tube made of thermoplastic polyurethane, which relevantly reduces the weight of the rotating mass compared to a classic butyl tube and still offers decent puncture protection.

Features - Barbieri NXT TPU inner tube 28"

  • Very light bicycle tube
  • Reduces the weight of the rotating mass
  • Suitable for all types of brakes
  • Not susceptible to sealant residues
  • Non-removable and non-replaceable valve core

Note: Please do not inflate the tube above 0.3 bar before complete assembly.

Product features

  • Range of use: Road bike / gravel bike
  • Valve type: Sclaverand / Presta
  • Valve diameter: Approx. 6.2 mm
  • Valve length:
    • 700 x 23-32c SV 45 mm: 45 mm
    • 700 x 23-32c SV 75 mm: 75 mm
    • 700 x 35-45c SV 45 mm: 45 mm

Size (choose variant)

  • 700 x 23-32c SV 45 mm
  • 700 x 23-32c SV 75 mm
  • 700 x 35-45c SV 45 mm

Compatibility

  • 700x 23-32c SV 45mm: 700x23, 700x25, 700x28, 700x32
  • 700x 23-32c SV 75mm: 700x23, 700x25, 700x28, 700x32
  • 700 x 35-45c SV 45mm: 700x35 to 700x45

Material

  • Thermoplastic polyurethane (TPU)

Color

  • Green

Weight (manufacturer information)

  • 700 x 23-32c SV 45mm: 45 g
  • 700 x 23-32c SV 75mm: 46 g
  • 700 x 35-45c SV 45mm: 68 g

Scope of delivery

  • 1 x Barbieri NXT TPU inner tube 28"
NXT/ROAD75
8015431015990
Barbieri NXT TPU Tube 28"
Barbieri NXT is an extra-light bicycle tube made of thermoplastic polyurethane, which relevantly reduces the weight of the rotating mass compared to a classic butyl tube and still offers decent puncture protection.

Features - Barbieri NXT TPU inner tube 28"

  • Very light bicycle tube
  • Reduces the weight of the rotating mass
  • Suitable for all types of brakes
  • Not susceptible to sealant residues
  • Non-removable and non-replaceable valve core

Note: Please do not inflate the tube above 0.3 bar before complete assembly.

Product features

  • Range of use: Road bike / gravel bike
  • Valve type: Sclaverand / Presta
  • Valve diameter: Approx. 6.2 mm
  • Valve length:
    • 700 x 23-32c SV 45 mm: 45 mm
    • 700 x 23-32c SV 75 mm: 75 mm
    • 700 x 35-45c SV 45 mm: 45 mm

Size (choose variant)

  • 700 x 23-32c SV 45 mm
  • 700 x 23-32c SV 75 mm
  • 700 x 35-45c SV 45 mm

Compatibility

  • 700x 23-32c SV 45mm: 700x23, 700x25, 700x28, 700x32
  • 700x 23-32c SV 75mm: 700x23, 700x25, 700x28, 700x32
  • 700 x 35-45c SV 45mm: 700x35 to 700x45

Material

  • Thermoplastic polyurethane (TPU)

Color

  • Green

Weight (manufacturer information)

  • 700 x 23-32c SV 45mm: 45 g
  • 700 x 23-32c SV 75mm: 46 g
  • 700 x 35-45c SV 45mm: 68 g

Scope of delivery

  • 1 x Barbieri NXT TPU inner tube 28"
NXT/ROAD75
8015431015990
Evaluations
(2) rate now
    5 Stars _ (0)
    4 Stars 2 (2)
    3 Stars _ (0)
    2 Stars _ (0)
    1 Stars _ (0)

Der Schlauch ist wirklich sehr leicht und er fährt sich gut, wobei es außer dem Gewicht keinen Unterschied zu einem herkömmlichen Schlauch macht. Die Montage dieser Schläuche ist deutlich komplizierter als von herkömmlichen Schläuchen, da sie nicht vorher aufgepumpt werden dürfen und sich nicht richtig an den Mantel fügen. Nach der ersten Ausfahrt hatte ich dann auch gleich einen Platten, was ich ansonsten schon ewig nicht mehr hatte. Ob das an dem Schlauch lag weiß ich allerdings nicht (hatte gleichzeitigauch Conti GP 5000 erstmals montiert). 4 Sterne, gelten für alle TPU schläuche, da sie teuer, schwerer zu montieren sind.

Hab jetzt um die 1000km mit denen drauf und bin recht zufrieden. Benutze sie mit 30mm reifen, also nicht ganz am oberen Ende der erlaubten Größe. Einen "platten" bisher gehabt, der aber nicht komplett durchgeschnitten hat. Stattdessen wurde der Schlauch an der Stelle eingedrückt und punkthaft verformt, sodass die Luft nur sehr langsam rausging. Ich denke mal die dickeren Varianten dieser Schläuche dürften gute Pannensicherheit haben. Einen Stern weniger, weil die Reparaturkits echt fummelig sind. Konnte den Schlauch flicken (man klebt einfach ein Stück TPU über die Wunde), der hält nun auch seit knapp 100km wieder die Luft wie vorher.

To submit a rating, please log in. We do not check whether the rated item was purchased from us.
Last viewed