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DT Swiss H 1950 CLASSIC 27.5" 40 HYBRID Micro Spline Wheelset
The H 1950 Classic Hybrid from DT Swiss is the right wheelset for every occasion, whether on asphalt roads or bumpy forest paths, or even for a short detour onto a trail. This wheelset combines the best DT Swiss E-BIKE technologies. Thanks to the 35 mm jaw width, a wide range of tyres can be used - suitable for any terrain.
With a system weight of 150 kg, this wheel can be used on E-MTBs, E-Urban bikes or fully packed touring bikes. No matter for which bike and which terrain - the H 1950 Classic Hybrid wheelset is the perfect choice.
Product features - DT Swiss H 1950 Classic HYBRID
- Use: E-MTB / All Mountain
- Model: H 1950 Claasic
- Wheel size: 27.5"
- Rim diameter: 584 mm
- Rim type: Clincher
- Inner width: 35 mm
- Outer width: 40 mm
- Rim height: 20 mm
- Hub Type: 370 (HYBRID)
- Freehub: Shimano Micro Spline 12-speed
- Freehub system: 3-pawl
- Holes/Spokes: 28
- Tubeless ready: Yes
- Valve hole: Presta / SV Ø 6.5 mm
- Disc Mount: Center Lock
- Hub Axle System:
- front: 15 x 100 mm
- rear: 12 x 142 mm
- Spokes: DT Swiss Alpine III
- Nipples: DT ProLock Squorx ProHead alu
- Lacing: 3-cross (1:1)
- Max recommended system weight: 150 kg (body weight + bike + equipment)
- ASTM Classification: 4
Material
- Rim: Aluminum
- Hub: Aluminum
- Spoke: Stainless steel
- Nipple: Aluminum
- Freehub body: Aluminum
Color
- black
Weight (manufacturer information)
- Frontwheel: 1034 g
- Rearwheel: 1189 g
- Wheelset: 2223 g
Scope of delivery
- 1 x H 1950 Classic 27.5" 40 HYBRID Micro Spline Wheelset
- 2 x Tubeless Valves MTB 32mm
DT Swiss Support for Conversion
The support site offers an overview and can help you to find the right conversion kit to convert your hub to fit a new axle measurement or for a new group set.
DTH1950SET
301584100100
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DT Swiss H 1950 CLASSIC 27.5" 40 HYBRID Micro Spline Wheelset
The H 1950 Classic Hybrid from DT Swiss is the right wheelset for every occasion, whether on asphalt roads or bumpy forest paths, or even for a short detour onto a trail. This wheelset combines the best DT Swiss E-BIKE technologies. Thanks to the 35 mm jaw width, a wide range of tyres can be used - suitable for any terrain.
With a system weight of 150 kg, this wheel can be used on E-MTBs, E-Urban bikes or fully packed touring bikes. No matter for which bike and which terrain - the H 1950 Classic Hybrid wheelset is the perfect choice.
Product features - DT Swiss H 1950 Classic HYBRID
- Use: E-MTB / All Mountain
- Model: H 1950 Claasic
- Wheel size: 27.5"
- Rim diameter: 584 mm
- Rim type: Clincher
- Inner width: 35 mm
- Outer width: 40 mm
- Rim height: 20 mm
- Hub Type: 370 (HYBRID)
- Freehub: Shimano Micro Spline 12-speed
- Freehub system: 3-pawl
- Holes/Spokes: 28
- Tubeless ready: Yes
- Valve hole: Presta / SV Ø 6.5 mm
- Disc Mount: Center Lock
- Hub Axle System:
- front: 15 x 100 mm
- rear: 12 x 142 mm
- Spokes: DT Swiss Alpine III
- Nipples: DT ProLock Squorx ProHead alu
- Lacing: 3-cross (1:1)
- Max recommended system weight: 150 kg (body weight + bike + equipment)
- ASTM Classification: 4
Material
- Rim: Aluminum
- Hub: Aluminum
- Spoke: Stainless steel
- Nipple: Aluminum
- Freehub body: Aluminum
Color
- black
Weight (manufacturer information)
- Frontwheel: 1034 g
- Rearwheel: 1189 g
- Wheelset: 2223 g
Scope of delivery
- 1 x H 1950 Classic 27.5" 40 HYBRID Micro Spline Wheelset
- 2 x Tubeless Valves MTB 32mm
DT Swiss Support for Conversion
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DTH1950SET
301584100100
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Ein Laufradsatz mit gutem Preis-Leistungsverhältnis! Habe mein eBike damit zum e-SUV mit 2,8"er Reifen aufgerüstet und muss sagen, dass sich das lohnt. Die Reifen bauen sehr breit und liegen auch in schnellen Kurven sehr gut. Kann ich nur empfehlen. Danke BD!
Ich brauchte einen neuen LRS, weil ich meinen alten Mavic Crossmax im Bikepark geschrottet habe und nun habe ich mir einen günstigeren ausgesucht - muss etwas sparen aktuell. Er ist zwar nicht der allerleichteste LRS, aber wird dafür länger halten, da die Felgen breiter sind und die Reifen auch stabiler sitzen in Kurven etc. - Muss also nicht nur in einem Ebike seinen Dienst tun!
Ich wollte für mein Mullet E-MTB ein stabileres Hinterrad. Vorher hatte ich ein DT-Swiss E-1700 Spline mit 30 mm Maulweite, 28 Speichen 2 x 1,8mm und 130 kg Belastbarkeit. Auch Gut und Schick. Aber hiermit geht's noch besser. 35 mm Maulweite, 32 Alpine Speichen 2,35 x 1,8 x 2mm und bis 150 kg Last spezifiziert. Da ich noch einen älteren Rahmen (Haibike S-Duro Fullnine) mit 142mm Non Boost Hinterbau habe, war die Auswahl hierfür sehr begrenzt. Den Freilauf habe ich auf einen 36er Ratchet Hybrid umgebaut und einen Eddy Current in 2,6" Breite tubeless montiert. Dafür dann das Vorderrad in der Bay verkauft. Vorne ist übrigens ein 29" Mavic E-Deemax S30 Boost (180 kg Freigabe) mit EC 2,4" montiert. Stabiler geht's wohl kaum. Und das rel. günstig.