Wish List
SUCHE IN BEREICHEN
BRAND
CATEGORY
PRODUCTS
Shimano
SH-MT44B - Multi-Sport/Touring Shoes
more products in this category
Hide suggestions
Shimano SH-MT44B - Multi-Sport/Touring Shoes buy online Picture 1
Sale
Shimano SH-MT44B - Multi-Sport/Touring Shoes buy online Picture 2
Sale
Shimano SH-MT44B - Multi-Sport/Touring Shoes buy online Picture 3
Sale
Shimano SH-MT44B - Multi-Sport/Touring Shoes buy online Picture 4
Sale
Shimano
SH-MT44B - Multi-Sport/Touring Shoes
This item is no longer available
Item no.: 20027407
  • Description

    Shimano SH-MT44B - Multi-Sport/Touring Shoes

    Outdoor style inspired cycling shoes combining the walkability of light hiking shoes with high-performance MTB shoe.

    Durability and Secure Fit

    • One piece construction with injected TPU creates an upper with perfect fit, increased durability, and lighter weight
    • Speed lacing mechanisms allow fast, easy adjustments for a secure fit
    • Lacing eyes are integrated into the upper for a better fit and heel lock

    Comfortable Riding and Walking

    • Glass fiber reinforced shank plate for optimum sole rigidity
    • EVA midsole and rubber sole enhance pedaling efficiency and walking comfort

    Best Matched

    • PD-T780, PD-M324

    Please note: These shoes are quite small. We recommend trying one size larger than usual.

  • Specifications

    Shoes:

    Manufacturer: Shimano
    Sole standard: SPD compatible
    Color: lightning blue
    Purpose: Trekking, Casual
    Weight: approx. 755 g (size 40)
    Stiffness index: 4
    Material: Synthetic
    Included in delivery: 1 pair without cleats
  • Reviews
    Comment:
    Die Schuhe sitzen sehr stramm, bei Fußlänge 28,2 cm habe ich gemäß Shimano-Maßtabelle Größe 45 gewählt, bei deutscher Maßtabelle brauche ich regulär 44. Also unbedingt Füße messen und die Tabellen abgleichen! Paßform ist wie erwähnt eher eng und kurz, ich hatte schon Zweifel an der Größenwahl. Habe die Schuhe eine ganzen Tag "eingelaufen" und abends die Zehenkappen mittels Fön erwärmt und angepaßt. Nach einer ersten Tour von 35 km bin ich zufrieden, der Schuh sitzt und der Fuß wird auch beim Zug am Pedal gut fixiert; wenn man einen sportlich sitzenden Radschuh möchte und sich die Mühe mit der Anpassung macht wie oben beschrieben passt das schon zusammen. Wer auf Laufkomfort Wert legt sollte lieber noch eine Nummer größer wählen. SPD-Funktion mit Pedal PD-M324 ist top.
    Comment:
    Usualy I wear 40-41 but for cycling Shoes I choose 42 exactly for shimano
    To evaluate an item, please sign in to your account initially.
up