Wish List
SEARCH IN THE CATEGORIES
BRAND
CATEGORY
PRODUCTS
Ergotec
Futura Seatpost 27.2mm
more products in this category
Show more products in this category
Hide suggestions
Ergotec
Futura Seatpost 27.2mm
50.85 £
RRP* 75.30 £
You save 32%
incl. 20% VAT, plus 9.29 £ shipping costs
Item no.: 20003829
Please choose the quantity
BEST PRICE Inquiry
BEST PRICE Inquiry

This is how it works: 
  • The price difference per product is €1 or more.
  • The product is the same (size, colour, model year, finish etc.) as ordered.
  • The product is readily available at the competitor.
  • The competitor is a professional supplier with headquarters in the Euro-Zone. 
  • Ebay offers or auctions are excluded.
  • The BEST PRICE can not be combined with other special offers (i.e. free shirts).
  • The BEST PRICE can not be combined with Jobrad Leasing or BusinessBike Leasing.
You can find more information regarding the BEST PRICE here.

Please fill in the required information and click “save”. Please check during check out, if the inquiry was saved.
  • Description

    Ergotec Futura Seatpost 27.2mm

    Unique Futura aluminum patent seat post from Ergotec with special seat clamping and adjustable offset +10 mm to -50 mm to adjust the saddle position in the right ergonomical position (esp. on non fitting frames). Suitable for 7 mm Rail-D.

    Product features - Ergotec Futura

    • Safety Level: 4 of 6
    • Length: 340-400mm
    • Diameter: 27.2mm
    • Rail diameter: 7mm
    • Offset: -10 to +50mm

    Material

    • Aluminium AL 6061 T6

    Color

    • black (sandblasted)

    Weight

    • approx. 490g (manufacturer information)

    Scope of delivery

    • 1 Ergotec Futura Seatpost 27.2mm
    • 1 Allen Key

    Click here to download a PDF of the Safety Level table.


     
     
  • Reviews
    Comment:
    Das Ding tut was es verspricht und ist sehr stabil. Mehr Setback gibt es mit garantiert keiner anderen Sattelstütze aus diesem Shop. Ich habe es auf meinem Reiserad montiert - das Fahrgefühl ist jetzt für mich deutlich entspannter und ich überlege es mir auch, für mein Rennrad zuzulegen, wo ich auch mehr Setback benötige, auch wenn extrem uncool aussehen wird. Ich würde mir das Ding wieder kaufen. An sich würde ich 5 Sterne vergeben, wenn nicht ... Makel 1. Das Sattelneigungs-Feintuning kann sehr nervenaufreibend sein. -- Ein Loslösen der sichtbaren Querschraube entklemmt die beiden großen, kreisartigen, drehbaren Gelenke: Das Schwarze untere rutscht dabei vor dem Silbernen oberen durch und mit dem Festziehen verändert sich die Einstellung noch etwas, wegen der Schanierrasterung. Empfehlung: Wasserwaage mit Klebeband auf den Sattel anbringen, Höhe ausrechnen, unter Beachtung der Höhe ungefähr einstellen und festziehen. Es gibt noch eine auf keinem Produktbild sichtbaren Querschraube im silbernen Schanier (quasi Produktbildrückseite). Ist diese losgelöst, so ist noch etwas Spiel für Feintuning der Sattelneigung. Makel 2. Die Neigungswinkelbeschriftung ist auf meiner Stütze nicht auf beiden Seiten identisch. Genau 20 Grad auf der einen Seite, entsprechen nicht genau 20 Grad auf der anderen Seite.
    Comment:
    Diese Sattelstütze ist nicht gefedert, obwohl sie bei den gefederten Stützen gelistet ist! Da kann aber der Hersteller nichts für, deshalb 4* für ein solides Produkt, welches, abhängig vom Sattel, allerdings etwas fummelig einzustellen ist.
    Comment Bike-Discount:
    Vielen Dank für die Bewertung und den Fehlerhinweis! Den Fehler haben wir natürlich sofort behoben. Das Bike-Discount Team
    To evaluate an item, please sign in to your account initially.

    Review this product

up