Wish List
SEARCH IN THE CATEGORIES
BRAND
CATEGORY
PRODUCTS
Craft
Ideal Pro Wind - Bib Tights with Pad
more products in this category
Show more products in this category
Hide suggestions
Craft Ideal Pro Wind - Bib Tights with Pad buy online Picture 1
Sale
Craft Ideal Pro Wind - Bib Tights with Pad buy online Picture 2
Sale
Craft
Ideal Pro Wind - Bib Tights with Pad
This item is no longer available
Item no.: 20057451
  • Description

    Craft Ideal Pro Wind - Bib Tights with Pad

    The Ideal Pro Wind Bibtights have a wind and waterproof front and provide optimum protection against cold while the back provides comfortable ventilation.
    The bibs hold the tights in place and the elastic material adapts to every movement. These tights are euqipped wirh zippers at leg ends and the comfortable C2 Infinity seat pad.

    Features - Ideal Pro Wind

    • Bibtights with weather protection
    • Wind and waterproof front
    • Excellent stretch properties for best freedom of movement
    • Brushed inside
    • Mesh bibs
    • zippers at the bottom of both legs
  • Details

    Material:

    Main Material: 100% Polyester
    Material 2: 87% Polyester, 13% Elastane
    Material 3: 80% Polyamide, 20% Elastane
    Material 4: 100% Polyamide
    Material 5: 80% Polyamide, 20% Elastane
  • Specifications

    Clothing:

    Manufacturer: Craft
    Women/men/unisex: Men
    Fit: Slim Fit
    Use: Road Bike, MTB
    With bibs: with bibs
    Seat pad: Infinity C2 Pad
    Washability: 30°C
    Wind protection: Windproof
    Water-repellent:
    Colour: black
  • Reviews
    Comment:
    Fällt sehr groß aus, an den Knien sehr weit.
    Comment:
    Ich war auf der Suche nach einer Hose für die kühleren Tage. Temperaturbereich von 5°bis 10°. Dazu ist die Hose für mich ideal. Durchgehend Innen mit Fleece, daher warm und angenehm zu tragen. Die Vorderseite ist komplett winddicht, die Rückseite nicht. Daher gegen kalten Wind geschützt und trotzdem nicht schwitzig. Abzug gibt es bei der Passform. Ich bin 1,80 groß und 67kg schwer. (Größe M gekauft) Die Hose sitzt im Bereich Bauch und Taille recht stramm, im Oberschenkelbereich normal enganliegend aber Knie- und Wadenbereich weit geschnitten. Daher in dem Bereich etwas faltig. Da es für mich schwierig war eine Hose für diese Anforderung zu finden habe ich diese behalten. Die Hose hat sich gegen Gonso MontanaV3 (Passform und Winddichtigkeit) und Gore C5Thermo (siehe deren Bewertung) durchgesetzt.
    To evaluate an item, please sign in to your account initially.

    Review this product

up